Post-weaning growth and profitability of Pelibuey lambs supplemented with three different commercial feedstuffs in Tabasco, Mexico
DOI:
https://doi.org/10.19136/era.a9n2.3148Abstract
The aim was to evaluate the post-weaning growth of Pelibuey lambs under different types of feeding, considering the cost-benefit ratio (RCB) and profitability. Thirty lambs of 13.14 ± 2.87 kg and 60 days old were used, individual housing, for a period of 49 days. Three feedstuffs were evaluated: Starter (I), Weaning and growing (DyD), and I plus DyD, in a ratio of 50: 50% (I+DyD), with 10 repetitions each. ANOVA was used to evaluate the effect of the type of feeding on daily weight gain (GDP), daily feed consumption (COA), feed conversion (CA) and final weight (PF). Except for CA (P < 0.05), the type of feeding did not significantly affect PF, GDP and COA (P > 0.05). The RCB and profitability were slightly higher with feed I+DyD compared to I and DyD. In conclusion, I+DyD was productive and economically more profitable than I and DyD.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Ecosistemas y Recursos Agropecuarios
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de copyright
Los autores que se envían a esta revista aceptan los siguientes términos:
una. Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho a ser la primera publicación del trabajo con una licencia de atribución de Creative Commons que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
B. Los autores pueden establecer acuerdos complementarios separados para la distribución no exclusiva de la versión del trabajo publicado en la revista (por ejemplo, en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
C. Se permite y se anima a los autores a difundir su trabajo electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede conducir a intercambios productivos, así como a una cita más temprana y más extensa del trabajo publicado. (Consulte El efecto del acceso abierto).