Vertical and horizontal price transmission in the livestock and beef industry in Mexico
DOI:
https://doi.org/10.19136/era.a9n3.3307Keywords:
Behavior; efficiency; cattle; marketing margins; price transmission.Abstract
This study aims to determine the behavior of the price transmission of steers and beef sales, along the supply chain and between spatially separated regions, in the states of Veracruz, Jalisco and Estado de Mexico. The data used were time series of monthly prices of steer and beef for the period 2003 to 2020. An Error Correction Model was estimated to determine the magnitude and speed of price response from one market to another. The results suggest asymmetry between the space markets of Mexico-Veracruz and Jalisco-Veracruz, with coefficients of -0.06 and -0.08, respectively, and significant (p ≤ 0.10), and show that producer prices in Veracruz react more quickly to a decrease in prices than when they are expanded. Incomplete and asymmetric price transmission is concluded and shown in vertical models. The main cause could be the high market concentration in national and regional meat processing.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Ecosistemas y Recursos Agropecuarios
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de copyright
Los autores que se envían a esta revista aceptan los siguientes términos:
una. Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho a ser la primera publicación del trabajo con una licencia de atribución de Creative Commons que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
B. Los autores pueden establecer acuerdos complementarios separados para la distribución no exclusiva de la versión del trabajo publicado en la revista (por ejemplo, en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
C. Se permite y se anima a los autores a difundir su trabajo electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede conducir a intercambios productivos, así como a una cita más temprana y más extensa del trabajo publicado. (Consulte El efecto del acceso abierto).